Általános szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a webshop.civita.hu elnevezésű webáruház (továbbiakban: webáruház) használatának, a webáruházon keresztül történő vásárlásnak és a megvásárolt áruk szállításának részletes feltételeit, az alábbiak szerint:

  1. Általános információk:

A webáruház elnevezése (címe): webshop.civita.hu
A webáruház üzemeltetője (továbbiakban: Szolgáltató):
cégnév:                       Familiaritas Üzletviteli Tanácsadó Zártkörűen Működő Részvénytársaság
székhely:                     4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37 hrsz.
cégjegyzékszám:        Cg. 09-10-000538
adószám:                    25337985-2-09
A webáruház ügyfélszolgálatának adatai:
e-mail:                          webaruhaz@familiaritas.hu
(Webáruházunkkal kapcsolatban személyes, illetve telefonos ügyintézésre nincsen lehetőség.)

  1. ÁSZF ELFOGADÁSA, MÓDOSÍTÁSA, HATÁLYA,A jelen Általános Szerződési Feltételek változatlan tartalommal való elfogadása a felek közötti jogviszony létrejöttének feltétele. A Megrendelő a Pénztár lapon történő nyilatkozat megtételével („Elolvastam és elfogadom a felhasználási és rendelési feltételeket” szöveg melletti négyzetre történő kattintással), a jelen Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban: ÁSzF) foglalt rendelkezéseket elfogadja, magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Szolgáltató a megrendelést az ÁSzF elfogadásához köti, ezért a megrendelés az ÁSzF elfogadása nélkül nem adható le. Az ÁSzF elfogadásával a felek közötti adásvételi szerződés a jelen ÁSzF rendelkezései szerint jön létre.Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az ÁSzF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az ÁSzF rendelkezései mindaddig hatályban maradnak, amíg a webáruház-üzemeltető a webáruház működését biztosítja.
  1. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSA megrendelés annak visszaigazolásával elfogadottnak minősül. A megrendeléssel és annak változatlan tartalom melletti visszaigazolásával a felek között létre jön az írásbeli adásvételi szerződés. Az adásvételi szerződésre a jelen ÁSzF rendelkezései az irányadóak. A megrendelést és a visszaigazolást a Szolgáltató megbízottja, a Civita Food Kft. (székhelye: 4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37) szervere elektronikusan tárolja, az a Civita Food Kft. szerverén utóbb is elérhető. Az adatok kezelését, mentését és archiválását a Szolgáltató végzi.A szerződés nyelve a magyar.
    A szerződésre a magyar jog az irányadó.A szerződés az abban vállalt valamennyi kötelezettség teljesítéséig tartó határozott időre jön létre. A Megrendelő kötelezettségei legkorábban akkor szűnnek meg az adott megrendelés vonatkozásában, amikor a Megrendelő valamennyi fizetési kötelezettségét teljesítette és a terméket átvette.Az elektronikus rögzítés során felmerülő hibák a rendelés leadását megelőzően az internetes felületen történő visszalépéssel javíthatóak.
  1. REGISZTRÁCIÓA webáruházban  regisztráció nélkül is megengedett a böngészés és a vásárlás.Regisztráció esetén email cím - ami felhasználói névként funkcionál - és jelszó megadása kötelező.
    Ez a jelszó a belépés után bármikor módosítható az „Fiókom/Fiókadatok” menüpont alatt.A felhasználói fiókba belépve a Megrendelő a bal oldali „Címek” menüpont alatt adhatja meg a Szállítási címet (kötelező adatok: vezetéknév és keresztnév, cégnév és adószám gazdasági társaságok és egyéb szervezetek regiztrációjánál, email cím és telefonszám, irányítószám, utca, város, megye) és a Számlázási címet (kötelező adatok: vezetéknév és keresztnév, cégnév és adószám gazdasági társaságok és egyéb szervezetek regiztrációjánál, email cím és telefonszám, irányítószám, utca, város, megye).A Megrendelőnek nem szükséges a regisztráció során a fenti adatokat megadnia, termék vásárlás esetén is módja van a fenti adatok megadására.A regisztráció során a Megrendelő az által megadott adatok helyességét a megrendelés leadásáig a Megrendelő bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a „Fiókom/Fiókadatok” és a „Fiókom/Címek” menüpontok alatt.A regisztráció törlését a Megrendelő a webáruház honlapján saját maga végezheti el a Fiókom meüpont alatt található erre alkalmas menüpontban. A regisztráció törlése nem érinti a már leadott megrendelések rögzített adatait.A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) megőrzéséért, titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő felelős. Amennyiben a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. A Szolgáltató felelőssége kizárt a harmadik személyek által okozott károkért.A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes, az adatok szolgáltatásával a Megrendelő hozzájárul az adatok rögzítéséhez, kezeléséhez és felhasználásához, a jelen ÁSzF rendelkezései szerint. A megadott adatok kezelését és archiválását a Szolgáltató végzi, az adatok tárolása a Szolgáltató megbízása alapján a Civita Food Kft. szerverén történik, a vonatkozó jogszabályi előírások betartásával. A csomagoláshoz és kiszállításhoz szükséges adatokat az ezen feladat ellátásához szükséges mértékben a Civita Food Kft. is kezeli. A Szolgáltató és a Civita Food Kft. az adatokat bizalmasan kezeli, azokat a fennálló jogviszony alapján harmadik félnek (a szerződésben vállalt kötelezettségei teljesítéséhez szükséges alvállalkozókon -pl. futár, posta stb.- kívül) csak a Megrendelő hozzájárulásával adja ki és szerverein biztonságosan tárolja.

    A megrendelt áruk kiszállítása érdekében a Szolgáltató a következő adatokat bocsátja a szállítással megbízott rendelkezésére: átvevő neve (szállítási névből), a teljes szállítási cím, a megrendelés összege, a megrendelés sorszáma, megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége.

  1. A RENDELÉS FOLYAMATA (BÖNGÉSZÉS, TERMÉK KIVÁLASZTÁSA, RENDELÉS ÖSSZEÁLLÍTÁSA, VÁSÁRLÓI KOSÁR HASZNÁLATA, ELLENŐRZÉS, VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE, ADATOK MEGADÁSA/BELÉPÉS, ÁTVÉTELI IDŐ ÉS FIZETÉSI MÓD KIVÁLASZTÁSA, MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE, MEGRENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA, FIZETÉS/TRANZAKCIÓ)A webáruházban való böngészésre, a szöveges tartalmak vagy a termékek és jellemzői megtekintésére, a vásárlói kosárba helyezésére és a megrendelésre – a jelen ÁSzF-ben foglalt feltételekkel - bárki jogosult, ahhoz nem szükséges a regisztráció.5.1. BÖNGÉSZÉS, TERMÉK KIVÁLASZTÁSAA webáruházban szereplő árukínálat bemutatására szolgál, nem minősül kötelező erejű internetes termékkatalógusnak, nem képez a Szolgáltatóra nézve jogilag kötelező érvényű ajánlattételt. A webáruházban szereplő terméklista, a termékre vonatkozó információk, leírások, képek, árak és készletadatok tájékoztató jellegűek, a Szolgáltató az esetleges hibákért felelősséget nem vállal; hiba esetén, így különösen a termék árának nyilvánvalóan téves feltüntetése (elírása) esetén a Szolgáltató fenntartja a szerződéstől való elállás jogát. Megrendelő tudomásul veszi, hogy elállás esetén a Szolgáltatót semmilyen jogcímű fizetési vagy egyéb kötelezettség a Megrendelővel szemben nem terheli. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.A webáruház tartalmazza a terméklistát, az ebben szereplő termékek nevére vagy képére kattintva pedig olvasható a konkrét termék részletes leírása, annak lényeges tulajdonságaival. Egy konkrét termékhez a webáruház honlapján lévő kereső funkcióval is el lehet jutni, ami a felső menüsorban elhelyezett ikon segítségével lehetséges.A webáruházban a termék mellett feltüntetett árak bruttó árak, melyek már a hatályos jogszabályokban megállapított általános forgalmi adót is tartalmazzák. Az árak egy darab termékre vonatkoznak és magyar forintban értendők (HUF). A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.5.2. RENDELÉS ÖSSZEÁLLÍTÁSA, VÁSÁRLÓI KOSÁR HASZNÁLATA, ELLENŐRZÉSEA terméklistán szereplő termék nevére, vagy képére kattintva megjelenik a termék részletes adatlapja, a terméket itt lehet kosárba helyezni. A kosárba helyezéshez meg kell adni a vásárolni kívánt darabszámot és a „Kosárba rakom” feliratú gombra kell kattintani. Ezzel a termék a kosárba kerül. További terméket ugyanígy lehet a kosárba helyezni.A Megrendelő a kosara tartalmát a felső menüsorban elhelyezett kosár ikonra kattintva vagy a jobb oldali sávban lévő „Kosár megtekintése” gombra kattintva bármikor elérheti, azt ellenőrizheti, módosíthatja, vagy megrendelheti: itt megjelenik a kosár részletes tartalma, így a termék megnevezése, darabszáma és annak aktuális értéke, valamint az összesített vásárlási érték. A szállítási költséget a rendszer automatikusan hozzászámolja a rendelés összegéhez. Minden termék, amit betett a kosarába addig marad ott, amíg a Megrendelő ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. A kosárban szereplő termékek törlésére és darabszámának módosítására a Megrendelőnek a megrendelés véglegesítéséig bármikor lehetősége van. A törléshez az arra a célra feltüntetett piros színű törlés gomb használható. A termékek darabszámának módosítására a felfelé és lefelé mutató nyilak szolgálnak, a Megrendelőnek azonban lehetősége van a darabszám törlésével vagy átírásával is megváltoztatni a darabszámot. A kosár tartalmát bemutató oldalról az erre kialakított „vissza a vásárláshoz” gombra kattintva lehet visszatérni a webáruházba és folytatni a vásárlást.

    A Szolgáltató kizárólag 40 kg-os összsúlyig fogad el megrendeléseket, a Megrendelő ezt a megrendelése elküldésével tudomásul veszi, ezzel kapcsolatosan semmilyen jogcímen igényt a Szolgáltatóval szemben nem érvényesíthet.

    Az összsúly a „Kosár megtekintése” gomb megnyomásával, a Kosárban tekinthető meg.

    A minimális rendelési összeg bruttó 4.000.-Ft, szállítási költség nélkül.

    5.3. VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE, ADATOK MEGADÁSA/BELÉPÉS, ÁTVÉTELI IDŐ ÉS FIZETÉSI MÓD KIVÁLASZTÁSA,

    Kosara tartalmának ellenőrzése után, amennyiben a Megrendelő nem kíván további terméket vásárolni, a megrendelés folytatásához a „Tovább a pénztárhoz” gombra kell kattintania. Van mód a Kosár oldalon kívül is a Pénztárba lépnie a Megrendelőnek. Ezt a jobb oldali sávban elhelyezett Pénztár gomb megnyomásával teheti meg a Megrendelő.

    A Megrendelő így A Pénztár oldalra lép. Amennyiben a regisztráció során a Megrendelő nem adta meg jelen dokumentu 4. pontjában szereplő számlázási és/vagy szállítási adatok, itt lehetősége van megadni azokat. Az adatok kitöltése nélkül nem lehet folytatni a vásárlást a webáruházban.

    Amennyiben a Megrendelő már regisztárlt, de még nem lépett be a webáruházba a felhasználói nevével és jeszavával, akkor itt a „Visszatérő vásárló vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez” szövegre kattintva beléphet a webáruházba.

    Amennyiben a Megrendelő regisztráció nélül kíván vásárolni, akkor jelen dokumentum 4. pontjában felsorolt adatokat kötelezően meg kell adnia a vásárláshoz a Pénztár oldalon. A nem regisztrált Megrendelőnek lehetősége van regisztrálni a webáruházba a Pénztár oldalon a „Fiók létrehozása?” mellett elhelyezett jelölőnégyzet kiválasztásával.

    5.4. MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE, ELKÜLDÉSI ÉRTESÍTÉS, MEGRENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA

    A fizetési és szállítási mód kiválasztása után a regisztrált és nem regisztrált Megrendelők a Pénztár lapon történő nyilatkozat megtételével („Elolvastam és elfogadom a felhasználási és rendelési feltételeket” szöveg melletti négyzetre történő kattintással), a jelen Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban: ÁSzF) foglalt rendelkezéseket elfogadja, magára nézve kötelezőnek ismeri el. Ezt kötelező megtennie a Megrendelőnek minden vásárlásnál.

    A Megrendelő az ellenértéket fizetheti választása szerint előre, online fizetéssel, vagy 25.000,-Ft fizetendő összegig (a szállítás díját is tartalmazóan) utánvéttel, a csomag kézhezvételekor készpénzben, vagy bankkártyával.

    A Megrendelés elküldése gomb megnyomásával véglegesíti megrendelését a Megrendelő.

    OTP bankkártyás fizetési opció kiválasztása esetén a „megrendelés véglegesítése” gomb lenyomása után a honlap átnavigál a partner bank online fizetési felületére, ahol a személyes és bankkártya adatok megadása után megtörténik a fizetés. A megrendelés a fizetés teljesítését követően lesz hatályos a Szolgáltató felé. A bank oldaláról a Megrendelő visszakerül a vásárlást lezáró, tranzakciót megköszönő és az elküldött megrendelés összesítő adatait tartalmazó webáruházi oldalra. A fizetés részleteit a 6. pont tartalmazza.

    Utánvétes fizetési mód csak abban az esetben választható, amennyiben a fizetendő összeg értéke nem haladja meg a bruttó 25. 000 Ft-ot, szállítási költséggel együtt. Ebben az esetben a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kerül sor a megrendelés elküldésére. A gomb megnyomásával a vásárlást lezáró, a tranzakciót megköszönő és a leadott megrendelés összesítő adatait tartalmazó oldalra kerül a Megrendelő.

    A Megrendelő a megrendelés elküldéséről minden esetben vásárlás során megadott e-mail címre értesítést kap. Ez egy automatikusan generált e-mail, amelyre nem lehetséges válaszolni. Amennyiben az e-mail nem érkezik meg a Megrendelőhöz, úgy a Megrendelő ezt az ügyfélszolgálaton jelezheti. Ez az e-mail kizárólag a megrendelés elküldésének tényét igazolja vissza, Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelése a Szolgáltató részéről akkor befogadott, amikor a Szolgáltató azt írásban visszaigazolta (megrendelés visszaigazolása). A visszaigazolás tartalmazza az megrendelt áru érkezésének várható időpontját is.

  1. FIZETÉS
    Megrendelő az alábbi fizetési módok közül választhat:
  1. Online fizetés bankkártyával: A Szolgáltató partner-bankjának honlapján keresztül.
    Amennyiben a Megrendelő az online fizetést választotta, akkor a „Megrendelés elküldése” gomb lenyomása után a honlap átnavigál a partner bank online fizetési felületére. A fizetés a bank honlapján történik, amely feltüntetni, hogy milyen bankkártya-típusokat fogad el a bank. A kifizetéshez szükséges a bank honlapja által kért személyes adatok megadása, továbbá szükséges az alábbi bankkártya adatok megadása: bankkártyaszám (a bankkártya első oldalán szereplő számsor), lejárati dátum (bankkártya első oldal szereplő, a bankkártya érvényessége lejáratának dátuma), ellenőrző kód (a bankkártya hátoldalán szereplő 3 számjegyű ellenőrző kód ). A fizetés sikerességéről a bank tájékoztatja A Megrendelőt. A bank oldaláról a Megrendelő visszakerül a vásárlást lezáró, tranzakciót megköszönő és az elküldött megrendelés összesítő adatait tartalmazó webáruházi oldalra.
    A webáruház rendszere, és a Szolgáltató a Megrendelő bankkártya adataihoz nem fér hozzá, és nem tárolja azokat. A fizetési tranzakció költsége a Megrendelőt terheli. A bankkártya kibocsátója által felszámított díjról, egyéb költségekről a bankkártya kibocsátójánál lehet tájékozódni.
    Bruttó 25.000.- Ft feletti (szállítási díjjal együtt számított) vásárlás esetén kizárólag online bankkártyás előre fizetéssel vásárolhat a vevő.
  1. Utánvét: a termék átvételével egyidejűleg a kézbesítő futárnak bankkártyával vagy készpénzben. A Megrendelő köteles a webáruházban megrendelt és a megadott címre kiszállított termék átvételével egyidejűleg, a számlán feltüntetett összesített vételárat és szállítási költséget készpénzben, vagy bankkártyával a kézbesítő futárnak kifizetni. Ez a fizetési mód csak bruttó 25.000 forint - szállítási díjat is tartalmazó - fizetendő összegig lehetséges.
  1. SZÁLLÍTÁS
    A Szolgáltató kizárólag belföldi szállítási című megrendeléseket fogad be. A megrendelt áru kiszállítása Magyarország egész területén biztosított. Egy csomag súlya legfeljebb 40 kilogramm lehet. Amennyiben egy megrendelés súlya 10 kilogramm feletti, akkor az a megrendelés több csomagban kerül kiszállításra A szállítást a feltüntetett Szolgáltató megbízottja (továbbiakban: csomagküldő szolgálat/futár) végzi.A szállítás díja a vásárolandó termékek összsúlyától és összértékétől függ. A szállítás díja a termékek kosárba történő elhelyezésekor válik láthatóvá.A szállítási költség automatikusan hozzáadódik a rendelési összeghez, amit a rendelés feladásakor feltüntetünk.Amennyiben a megrendelés 17 óráig beérkezik, a megrendelt áru legkésőbb a megrendelést követő 4. munkanapon megérkezik. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel e-mail útján a további egyeztetés érdekében.A kiszállítás munkanapokon 8-17 óra között történik.Amennyiben a csomagküldő cég az áru átadását nem tudja teljesíteni, azaz az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, úgy a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy, és ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, akkor a csomagküldő cég egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén a csomagküldő cég a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az csomagküldő cég a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt, 10 nap elteltével pedig visszaszállítja a Szolgáltatóhoz.A csomagküldő cég információt ad a küldemény feladásáról, kézbesítéséről, kézbesíthetetlenségi okáról vagy letétbe helyezéséről. A nyomkövetés szolgáltatás a következő linken érhető el. A címzett a küldemény feladásának napján a feladásról SMS-ben vagy e-mailben előrejelzést kap.Amennyiben a megrendelő a küldemény szállítását Postán maradóként vagy PostaPontra rendelte meg, a címzett a küldeményről a szolgáltatótól SMS üzenetet kap a mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely a feladó megjelölése szerint 5 vagy 10 munkanap lehet. PostaPontok listája a szolgáltató oldalán elérhető (link). A PostaPontra feladott küldemények átvétele a posták nyitvatartási idejében, akár hétvégén is lehetséges.

A csomag átvétele a MOL helyszínek esetén a hét minden napján (MOL PostaPontok listája), a Coop üzletek esetén hétfőtől-szombatig lehetséges (Coop PostaPontok listája).

Automatára címzett küldemény esetén az csomagküldő cég a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről, mely az SMS kézbesítését követő 2 munkanap. A legtöbb automata a hét minden napján, 0-24 órában hozzáférhető. A csomag az üzenetben kapott azonosító kóddal, várakozás nélkül kivehető az automatából. Amennyiben a csomag árufizetés szolgáltatással került feladásra, a csomag átvételéhez a címzettnek az automatánál bankkártyával kell rendeznie az árufizetés összegét. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik.

Amennyiben a csomagot a 2 munkanapos határidő alatt nem vették át, a küldeményt beszállítják a postára. Ekkor a címzett SMS-ben vagy e-mail-ben újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át (a feladó megjelölése szerint 10 munkanap áll rendelkezésére). (Csomagautomaták listája)

Megrendelő köteles az átvételkor a csomagot tételesen ellenőrizni. A küldemény sértetlenségéért való felelősség, a kárveszély, valamint a küldeménnyel kapcsolatos költségek a küldemény kézbesítésétől kezdve átszállnak a Megrendelőre, ezért a Megrendelő kötelessége kézbesítéskor a küldeményt megvizsgálni. Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre a Szolgáltató cserelehetőséget biztosít. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja a Megrendelő. Hiánytalan teljesítés esetén a Megrendelő köteles az átvételi elismervényt aláírni.

Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Szolgáltatót kártérítési kötelezettség nem terheli. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a megrendelés teljesítésétől elálljon, ha a megrendelt termék nem hozzáférhető, vagy egyéb körülmények miatt a teljesítést nem tudja vállalni. Ebben az esetben haladéktalanul értesíti Megrendelőt, és a megrendeléssel kapcsolatban teljesített fizetéseket haladéktalanul visszatéríti Megrendelőnek. Szolgáltató a teljesítéstől való elállás miatt kártérítés fizetésére, vagy egyéb jogcímű kifizetésre nem kötelezhető.

  1. A MEGRENDELŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
    Elállás joga
    A felek jogviszonyára irányadó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet.A rendelet szerinti fogyasztó részére történő értékesítésre a fogyasztónak minősülő Megrendelőt indokolás nélkül elállási jog illeti meg az alábbiak szerint:A Megrendelő az elállási vagy felmondási jogát
    a) termék adásvételére irányuló szerződés eseténaa) a terméknek,
    ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
    ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
    a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától (azzal, hogy fentiek nem érintik a Megrendelő azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja);b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.Fentiek alapján a jelen ÁSzF alapján létrejött szerződés tekintetében a Megrendelő, amennyiben fogyasztónak minősül, akkor 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő vagy a Megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, illetve több termék rendelése esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő vagy a Megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.

Ha a Megrendelő az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató alábbi címére: Familiaritas Zrt..  (4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37 hrsz.), vagy a webaruhaz@familiaritas.hu e-mail címre. Ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSzF 1. számú mellékletében mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. A Szolgáltató az elállási/felmondási nyilatkozat megérkezését haladéktalanul visszaigazolja.

A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a Megrendelő eláll az adásvételi a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a Megrendelő hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítés mindaddig visszatartható, amíg a termék vissza nem érkezik, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára a Familiaritas Zrt. (4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37 hrsz.) címére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Megrendelő viseli. A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Megrendelő nem gyakorolhatja a fenti elállás/felmondás jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Megrendelő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a felmondásra/elállásra meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Megrendelő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Megrendelő kifejezett kérésére keresi fel a Megrendelőt sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vevő a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Megrendelő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a fenti felmondási/elállási jogát.

Amennyiben Megrendelő a terméket a Szolgáltatónak visszaküldi, az alábbiak szerint kell eljárnia: A fogyasztási cikk szállításra alkalmas csomagolásáról Megrendelő köteles gondoskodni, a nem megfelelő csomagolásból eredő, a szállítás során bekövetkező károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Minden esetben mellékelni kell az eredeti számlát. Utánvéttel terhelt küldeményeket Szolgáltató nem vesz át.

A termék a Szolgáltató tulajdonában marad mindaddig, amíg Megrendelő az összes (fő és mellékes) fizetési kötelezettségének nem tesz teljes mértékben eleget. Ez idő alatt Megrendelő nem engedheti át a terméket harmadik félnek és nem veszélyeztetheti más módon Szolgáltató tulajdonát.

  • KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁSA Szolgáltató fogyasztónak minősülő Megrendelői számára szavatolja, hogy az általa vagy alvállalkozói által az ÁSzF keretén belül szállított termék szerződésben meghatározott tulajdonságokkal rendelkezik, a termékeknek kizárólag a forgalomba hozatali engedélyben, ennek hiányában a termék gyártója által adott hivatalos leírásában foglaltaknak szükséges megfelelniük. A fogyasztónak minősülő Megrendelőket az alábbi kellékszavatossági, termékszavatossági, illetve jótállási jogok illetik meg.9.1. Kellékszavatosság
    A Megrendelő a Familiaritas Zrt. (4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37 hrsz.) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.A Megrendelő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:A Megrendelő kérhet kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni, azonban a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

A Megrendelő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9.2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – a 9.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  •  a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  •  a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Megrendelő nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.9.3. Jótállás
    Tekintettel arra, hogy a kötelező jótállás csak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében megjelölt termékekre, és azok esetében is csak 10.000,- Ft, azaz Tízezer forint bruttó vételár felett és a jogszabályban rögzített korlátozások mellett áll fenn, és a Szolgáltató ezt meghaladóan jótállást nem vállal a weboldalon rendelhető termékek tekintetében, így a Megrendelőt jótállás csak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében megjelölt termékekre, és azok esetében is csak 10.000,- Ft, azaz Tízezer forint bruttó vételár felett és a jogszabályban rögzített korlátozások mellett illeti meg. .A Megrendelő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott termékek esetében a jótállás időtartama legalább egy év.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Megrendelőt a jótállásból fakadó jogok a 9.1. és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  1. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
    A webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó, illetve Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendeléssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.A Szolgáltató, illetve a webáruház nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan a weboldal használatából, vagy üzemzavarából, az adatok bárki által történő megváltoztatásából, az információtovábbítási késedelemből adódó, vírusok okozta, szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő, vonal, vagy rendszerhibából adódó, a téves információkból eredő károkért.
  1. EGYÉB11.1. Panaszkezelés
    A panaszkezelés során a Szolgáltató az ésszerűen, tájékozottan, az adott helyzetben elvárható figyelmességgel és körültekintéssel eljáró tudatos fogyasztói magatartást tekinti alapkövetelménynek és várja el fogyasztónak minősülő Megrendelőitől.Szolgáltató a beérkező panaszok kezelése során szakszerű, érdemi, kifejtő és naprakész válaszadásra törekszik, amely megfelel a közérthetőségi elvárásoknak.Fogyasztóvédelmi és panaszkezelési szempontból fogyasztó: a panaszosok közül az a Megrendelőálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívüli célok érdekében eljáró természetes személy, illetve békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában az a Megrendelőálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, különösen a vonatkozó törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.Panasz bejelentése, rögzítéseA Megrendelő által igénybe vehető panaszbejelentés módjai:
  1. a) Írásbeli panasz:
    - postai úton
    - elektronikus levélbenBejelentés írásbeli panasz esetén
    A hatékonyabb ügyintézés érdekében Szolgáltató kéri Megrendelőt, hogy lehetőség szerint írásban nyújtsák be panaszaikat. A panasz elbírálásához szükséges a konkrét ügy pontos leírása, több kifogás esetén azok, illetve indokaik elkülönített rögzítése, továbbá a határozott igény megjelölését és a panaszban foglaltakat alátámasztó dokumentumok másolatát is mellékelni kell a beadványhoz. Amennyiben a panasznak voltak előzményei, az ezekkel kapcsolatos információkat (pl.: rendelésszám, terméknév) is kéri a Szolgáltató megadni.Az írásbeli panasz érvényességi kelléke a Megrendelő aláírása. Az írásbeli panasz képviselő vagy meghatalmazott útján való benyújtása esetén a Szolgáltató vizsgálja a képviseleti jogosultságot, ezért ha a felek meghatalmazott útján járnak el, a panasz kérelmen a meghatalmazottként eljáró természetes személy nevét is fel kell tüntetni, továbbá a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazott aláírásával ellátott - legalább két tanú által aláírt, illetve saját kezűleg írt és aláírt - eredeti meghatalmazást.Ügyfél írásbeli panaszát megküldheti:
    Cégnév: Familiaritas Zrt.
    Postázási cím: 4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37 hrsz.
    e-mail cím: webaruhaz@familiaritas.huPanasz kivizsgálása és megválaszolása
    Írásbeli panasz
    Írásbeli panasz esetén a Szolgáltató a panaszügyet érdemben megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontját és érdemi intézkedését pontos indoklással ellátva, a panasz közlését követő 30 napon belül írásban megküldi a Megrendelő részére. Igény esetén a Szolgáltató a kivizsgálás eredményéről telefonon vagy e-mailben is értesítést küld.Előfordulhat, hogy a panasz kivizsgálása során a Szolgáltatónak kiegészítő információkra lesz szüksége a Megrendelő részéről. Ebben az esetben Megrendelő érdeke az ilyen irányú megkeresés mielőbbi megválaszolása, mert Szolgáltató az eljárást a hiányok pótlásáig nem tudja folytatni.Szolgáltató a panaszkezelés során igyekszik a legrövidebb határidők betartásával eljárni és biztosítja, hogy a hatályos jogszabályok szerint vizsgálja ki, orvosolja, vagy utasítja el a panaszt. Panaszügyben hozott döntését közérthetően és egyértelműen indokolva, valamennyi felvetett problémára reagálva küldi meg a Megrendelő részére.

Szolgáltató a panasz kivizsgálásáért a fogyasztóval szemben külön díjat nem számíthat fel.

Szolgáltató a panaszkezelés során különösen az alábbi adatokat kérheti Megrendelőtől:
a) neve;
b) szerződésszám, ügyfélszám;
c) lakcíme, székhelye, levelezési címe;
d) telefonszáma;
e) értesítés módja;
f) panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
g) panasz leírása, oka;
h) panaszos igénye;
i) a panasz alátámasztásához szükséges, Megrendelő birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a Szolgáltatónál nem áll rendelkezésre;
j) meghatalmazott útján eljáró Megrendelő esetében érvényes meghatalmazás;
k) a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.

Panaszkezelés folyamatának bemutatása

A bejelentés benyújtását követően Szolgáltató elsődleges feladata annak eldöntése, hogy a bejelentés panasznak minősül-e vagy sem. Amennyiben igen, sor kerül a panasz regisztrációjára. A panasz regisztrációja után megkezdődik a panaszügy kivizsgálása. A vizsgálati szakaszban kerülhet sor a hiányzó információk, illetve szükség esetén szakvélemény beszerzésére.

Amennyiben valamennyi, a panaszbejelentés szempontjából fontos információ rendelkezésre áll, a vizsgálati szakasz lezárul és sor kerül a döntéshozatalra.

A döntésnek három fajtája van:
1. panasz elfogadása
2. panasz részbeni elfogadása
3. panasz elutasítása

A döntéshozatalt a panaszeljárás befejezéseként az ügyfélválasz elkészítése és megküldése követi a jogszabály által meghatározott, illetve a Megrendelő által igényelt közlési formában (írásban, e-mailben, stb.).

Tájékoztatás jogorvoslati lehetőségekről

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató írásban tájékoztatja jogorvoslati álláspontjáról az ügyfelet, hogy panaszával – annak jellege szerint – milyen szervhez, hatósághoz vagy bírósághoz fordulhat. A Megrendelőt ezek a lehetőségek akkor is megilletik, ha a panasz kivizsgálására nyitva álló 30 napos válaszadási határidő eredménytelenül telt el.

A panasz Szolgáltatón kívüli bejelentésének, orvoslásának lehetőségei eltérőek aszerint, hogy fogyasztónak minősülő, vagy fogyasztónak nem minősülő panaszos kíván-e további panaszt tenni.

Amennyiben a Szolgáltatói panaszkezelés nem jár a fogyasztó számára kielégítő eredménnyel vagy nem kap 30 napon belül választ, a következő jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére:

a) A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara (a továbbiakban: kamara) mellett működő független békéltető testülethez (az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a Fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület:
A Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

b) a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény szabályai alapján a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a Szolgáltató közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Amennyiben a Szolgáltatói panaszkezelés a fogyasztónak nem minősülő Panaszos számára nem jár kielégítő eredménnyel, a következő jogorvoslati lehetőség áll rendelkezésére: bármely, így különösen a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény szabályai szerint.

Panasznyilvántartás és adatvédelem
A Szolgáltató az ügyfelek panaszairól és azok megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást vezet, amely a következő főbb adatokat tartalmazza:

  • a panaszos adatait;
  • a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését;
  • a panasz benyújtásának időpontját és módját;
  • a panasz orvoslására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokolását;
  • a panaszügy intézéséért, illetve az intézkedés végrehajtásáért felelős személy(ek) megnevezését, valamint az intézkedés teljesítésének és a panasz lezárásának határidejét;
  • a kivizsgálás során beszerzett információkat és esetleges szakvéleményt;
  • a panaszban megjelölt igényről való döntést;
  • a panasz megválaszolásának időpontját és módját;
  • a panaszkezelés elemzéséhez és fejlesztéséhez kapcsolódó egyéb információkat (pl.: panasz oka, gyakorisága).Szolgáltató az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiválja és köteles azokat az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) selejtezni kell.A panaszügyi nyilvántartásban rögzített személyes adatok kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának célját szolgálhatják.Szolgáltató ezen felül jogosult jogai érvényesítéséhez vagy kötelezettségei teljesítéséhez a panaszokkal kapcsolatban papír alapú formában vagy elektronikusan rögzített dokumentumokat a panasz vonatkozásában előírt bizonylat megőrzési szabályoknak megfelelően, de legalább a polgári jog elévülési szabályai szerinti elévülési idő leteltéig megőrizni.11.2. Magatartási kódex
    A Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát, így a jelen ÁSzF szerinti tevékenységre magatartási kódex nem vonatkozik.11.3. Alkalmazandó jogszabályok
    Az itt nem szabályozott kérdésekben különösen de nem kizárólagosan a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.), a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (gazdasági reklámtörvény), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai az irányadóak.

1. Számú Melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)

Címzett: Familiaritas Zrt. (4275 Monostorpályi, Szalmás tanya 013/37 hrsz.)

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………………………………………

A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………………………………….

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén): ………………………………………

Kelt: ……………………………………………………

Ha a jelen ÁSzF másképp nem rendelkezik, a jelen ÁSzF vonatkozásában fogyasztónak minősül a szakmája, a Megrendelő önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget a Megrendelő által megadott hibás adatokból eredő téves teljesítésért. A név, cím, telefon és e-mail mezőket minden esetben ki kell tölteni, e nélkül a rendszer a rendelést nem tudja elfogadni. Szolgáltató a regisztrációkor megadott személyes adatokat, e-mail címmel és jelszóval tárolja a későbbi azonosításhoz. Az azonosítók megadásával adataihoz bármikor hozzáférhet és módosíthatja azokat. A kiállított számlán található adatok utólag nem változtathatóak.

Klikkeljen a Civita termékek vásárlásához!

A Civita termékek a nagyobb áruházakban, bio- és egészség boltokban is megvásárolhatók, webáruházunkból pedig pár kattintással megrendelhetők.